Arbejdstidsregistrering
Funktioner:
- Alle funktioner fra Basic
- Alle brugere inkluderet
- Kalender skabeloner
- Arbejdsopgaver
- Kategorier eller fagområder
- Kan indregner pauser ved afslut og start
- Kan bruges til informationer til medarbejder
- Kan informere arbejdslederen om i gang værende arbejde
Tidsregistrering af medarbejdere
Få hurtigt afklaret om dine ressourcer er brugt på det rigtige projekt, og få god data til fakturering, samt et godt grundlag for det næste tilbud.
Dette arbejdstidsregistrerings system er med et enkelt brugerflade til håndtering af de forskellige sager og registrer tidsforbruget. Der er også muligt at registre hjælpeværktøjer eller maskiner. For eks. Stillads, rendegraver, og lignende.
Brugervenlige skærmbilleder giver medarbejderen mulighed for at indtaste start tid og slut tid, systemet udregner selv antal arbejdstimer.
Systemet bruger ikke App, men systemet er lavet responsivt-design, så det let kan læses og indtaste tider og tekst fra en almindelig mobiltelefon med browser og internet opkobling.
Det er nemt at uploade et eller flere billeder.
Her får felterne nogle farver afhængig af hvilken status dagene har
- Gul betyder ingen registrering
- Rød betyder, at der er registreret noget, men det er ikke gjort færdig. Medarbejderen har endnu ikke godkendt arbejdsdagen som færdigt.
- Grøn betyder, at medarbejderen har gjort sin dag seddel færdig for den dag.
- Grå betyder søndag
Der er forskellige knapper. Øverst << betyder en måned tilbage og >> betyder en måned frem.
Knappen nulstil betyder den aktuelle måned. Dagens dato knappen videre sender medarbejderen til oversigt over dagens registreringer. Log ud knappen betyder, at medarbejderen forlader systemet.
Oversigt over dagens arbejde
Her har medarbejder mulighed for at få et overblik over hvilken arbejdsopgaver han/hun har registreret den pågældende dag.
Udover dette har oversigten en række funktioner.
- Knappen kalender betyder tilbage til kalenderen
- Knappen tilføj betyder nyt skærmbillede, hvor medarbejder kan tilføje en arbejdsopgave til sin dags seddel.
- Knappen Godkend bruges når dags seddel er færdig
- Knappen som flueben kan bruges til at rette i en arbejdsopgave.
Registrering af sager:
Dette skærmbillede har kun til formål, at vælge hvilken sag eller arbejdsområde, som medarbejderen skal arbejde med. For eksempel adressen og ordrenummeret, som er en sammensat funktion. Her efter klikker medarbejderen på knappen registrering og sagen er oprettet og der fås et nyt skærmbillede.
Nu kan sagen gøres færdig.
- Vælg fagområde for eksempel malearbejde
- Herefter vælges start tidspunktet
- eventuel slut tidspunkt, det kan også udfyldes senere
- Upload filer i format png, jpg og gif
- Ekstra hjælpeværktøj som stillads eller lignende, som har en ekstra pris
- Antal timer, hvor dette værktøj bruges
- Afkryds om der er ekstra arbejde ud over det aftalte. Her kan afkrydses ja eller nej på flere sprog
- Tekstfeltet kan bruges til at give besked til mester, arbejdsleder eller lignende
- Til sidst klikkes på knappen registrering
Herefter bliver medarbejder sendt tilbage til oversigten, som vist på billede nummer 2 oversigten.
Arbejdstidsregistrering set fra arbejdslederen
På denne oversigt, som bliver vist ved log in på administrator, kan arbejdslederen se hvad der er blevet registreret på dato, tid, medarbejder, arbejdsopgave, sag o.s.v.
Der er også nogle filter, som kan bruges til at søge en bestemt sag eller et bestemt dato interval for en sag eller en periode.
Der er også mulighed for at for et Excel udskrift af skærmbilledet.
Faneblad Medarbejder
Under dette faneblad er det muligt at tildele medarbejderen et nyt password og oprette og opdatere medarbejder. Et godt princip er at man ikke sletter i en database, så medarbejderen kan sættes til inaktiv, hvis han/hun er stoppet i firmaet.
Det er administrator der sætter adgangskoden, sprog, email, pris og navn. Email bruges som brugernavn.
Faneblad Sager
På dette faneblad er det muligt, at oprette nye sager og afmelde færdige sager.
- Her bruges et ordrenummer tal {0-9} selvfølgelig også flere tal men kun tal i feltet Sagsnummer
- Herefter adressen og næste felt postnummer og by som er frivilligt
- Tilsidst vælges om sagen skal være aktiv eller inaktiv
Fagområde som ligger under samme faneblad som Sager
Her kan bruges standard fagområder eller arbejdsopgaver, der er også mulighed for at oprette et nyt fagområde, hvis det er nødvendigt.
Det skal dog skrives på flere sprog afhængig efter behov. Systemet kan håndtere tre sprog og gjort klar til fem sprog.
Der er også plads til en kalkulationspris, når man skal efter kalkulation af en sag.
Værktøj ligger også under Sager
Det udfyldes med sprog og pris, og det kan bruges af alle sager.
Faneblad Administrator
Denne side kan bruges til at se uploadet billeder og registrer tid for medarbejderen, rette tid og indsætte en besked til en medarbejder i form af en arbejdssag eller opgave.
Det er også muligt at se alt for en dato for samtlige medarbejder.
Se foto dokumentation fra medarbejderne
Faneblad kalkulation
Her er det mulig at lave en hel eller delvis kalkulation af en sag. Kan rettes til efter dit firmas behov.
Pris og systemkrav
Systemet er udviklet i PHP 7.0 og kan uden videre opgraderes til PHP 7.4 og uden ekstra beregning. Databasen er MySQL som er gratis.
Du er velkommen til selv at hoste dit system, men vi kan også hoste det for jer gennem os. Vi bruger Curanet som underleverandør, Curanet er et firma som yder webhosting til mindre firmaer.
Hvis dit firma ikke ønsker andet end beskrevet her på siden, vil prisen være 3995 kr. ekskl. moms.
Se videoen: